Monitoring značky na internete

24.02.2013 20:00

        V dnešnej, neustále sa technologicky rozvíjajúcej dobe, je monitoring internetu v podstate nevyhnutný. Hlavný dôvod je asi ten, že žijeme v modernej spoločnosti, kde sa či už odporúčania, negatívne skúsenosti, alebo budovanie zlého image-u značky ako takého, šíria nie len tlačou,  klebetami na kávičke alebo v krčme pri pivku. Dnes už sa veľmi rýchlo rozletia do povedomia užívateľov vďaka online svetu. Je potrebné, aby sme vedeli, čo sa o našej značke na internete hovorí, poznali názor ľudí a mohli tak správne komunikovať a brániť jej reputáciu. Nesmiem však zabudnúť spomenúť aj dôležitosť monitorovania konkurenciu a tým získať schopnosť správne reagovať, odlíšiť sa a stať sa pre spotrebiteľa výnimočným.

        Vyjadrovať svoj vlastný názor, spokojnosť či nespokojnosť, je v súčasnosti už samozrejmé a veľmi jednoduché. Túto možnosť nám nedávajú len rôzne web stránky, servery, fóra či blogy. Teraz mám na mysli hlavne stále viac popúlarne sociálne siete ako je Facebook, Twitter či YouTube. Obyčajné tlačítko "Komentovať" či kolonka "Pridať príspevok" a vuala- dobrá či zlá recenzia je na svete. Človek si častokrát ani neuvedomí, že našich pár slov môžu uvidieť stovky, ba i tisícky ľudí. Na náš názor reaguje jeden, druhý a ďalší a ďalší. Tu sa spúšťa celý reťazec, ktorý ovplyvňuje reputáciu našej značky.
        Kliknutie na už spomínané tlačítko a následne pár ťukov do klávesnice, je v dnešnej dobe pre užívateľov internetu tak samozrejmé a ľahké, no o to váčšiu hrozbu to pre firmy predstavuje. Tieto informácie, či už negatívne alebo pozitívne, sú zase tak rýchlo šíriteľné a dostupné, že je naozaj nevyhnutné monitorovanie našej značky na internete a odhaľovať tak nové, potencionálne riziká pre reputáciu značky.