Blog
Hitom dnešného online sveta sú rozhodne sociálne svete. Ak sa chce však presadiť nová, je to takmer nemožné alebo veľmi náročné. Ľudia už majú na súčasných sociálnych sieťach ako napr. Facebook aTwitter vybudované sociálne väzby, nadobudnuté kontakty, či už pracovné, rodinné alebo priateľské. Preto je pre takýto nováčikov ťažké získavať užívateľov.
Tento problém sa rozhodol „hravo a jednoducho“ riešiť náš milý Badoo. Aby som objasnila situáciu aj tým z vás, ktorí ešte nemali to „šťastie“ , že ich toto už spomínané online médium na písmeno B ( mimochodom, názov hovorí asi sám za seba, Bad: z angličtiny- zlý) začalo pomerne často kontaktovať prostredníctvom mailu. A teda, Badoo je internetová zoznamka, ktorej slovo slušnosť nič nevraví a už vôbec nepotrebuje akceptovať osobné údaje a ich ochranu. Svetlo virtuálneho sveta uzrel Badoo v roku 2009. Mal však jeden podstatný problém. Potreboval členov- užívateľov. A tak prišiel v tom istom roku so svojim drzým nápadom. Pohľadá si na internete nejaké e-mailové adresy a dokonca presliedi adresy svojich členov, skopíruje si ich adresáty, pracovné, rodinné, firemné, jednoducho všetky. Takže ak sa aj vo Vašej schránke objavil email od Badoo, je to vysvetlené a ste jeden z obrovského množstva. V tomto maily Vám Badoo dôveryhodne píže, že ste dostali správu od svojho známeho, ale prečítať si ju môžete len na nasledujúcom odkaze. Ak ste zvedavý kliknete na odkaz a tým sa prihlásite do účtu, ktorý ste si nikdy nevytvárali a Badoo vám ho vytvoril automaticky a sám s vašimi údajmi. Tu sa ale jeho nekalé praktiky nekončia, pretože ďalej príde vydieranie zo strany Badoo, lebo neuvidíte, čo vám píše skôr, ako nenahráte nejakú fotografiu, nevyplníte svoj profil a nezačnete komunikovať s druhými. Ak sa konečne máte možnosť dozvedieť, kto vám vlastne čo píše, správu nenájdete, alebo ak áno, tak to bude len pozvánka. Odosielateľ pritom nemá ani poňatia, prečo by vám mal niečo posielať.
Na druhej strane, ak ste sa rozhodli na odkaz v maily neklikať, stále nemáte nad Badoo vyhraté, pretože ten bude Vašu schránku spamovať a atakovať podobnými „namotávacími“ správami naďalej. Dobrou, alebo aspoň lepšou správou je, že dnes Badoo umožňuje zrušenie prijímania emailových správ priamo kliknutím na jediný odkaz. Po jeho kliknutí by sa nemali zopakovať situácie z Badoo- minulosti, kedy sa záplava spamu nedala uniesť a jeho zastavenie sprevádzala nutnosť sa prihlásiť do účtu, ktorý ste si nikdy nezaložili.
Moja rada teda znie: Svoje heslo od e-mailu si nechávajte výhradne pre seba a nikdy ho neposkytujte do žiadnej služby na oskenovanie e-mailovych adries. Akonáhle Badoo vpustíte do svojej schránky, vyhrabe všetky mailové adresy, vrátene tých, ktoré sú použité, spomenuté v rôznych Vašich správach, rozpošle spam vo Vašom mene a vualáá, reťazec je na svete.
Predstavte si, teplý letný deň, večer si zapnete hlavné správy, a zrazu mimoriadne správy! Veľká ľadová guľa spadla na oblasť Milovice v Strednom česku.
V priebehu niekoľkých dní sa táto senzácia dostala, do všetkých českých denníkov, týždenníkov, na rôzne online portály a dokonca aj do CNN. Astrológovia chceli ľadovú guľu skúmať, ale po týždni zákazov vysvitlo, že vo vnútri sa nachádza fľaška Jägermeistru. Lebo ako dobre vieme, Jägermeister najlepšie chutí vychladený! Táto kampaň známej značky alkoholu Jägermeister bola veľmi úspešná.
Druhá fáza kampaňe spočívala v tom, že na rôznych letných festivaloch, bola umiestnená podobná ľadová guľa z ktorej vytŕčali miniatúry Jägermeistru.
Agentúra Outbreak, ktorá stojí za touto úspešnou guerillou bola ocenená zlatom na prestížnom mezinárodnom reklamnom festivale Golden Drum v slovinskej Portoroži.
Video o tom ako to celé vznikalo, si môžete pozrieť tu.
https://www.stream.cz/jagermeister/604765-jagermeister-ledova-koule-making-of
„Mám osobný profil na FB,.. trávim tam veľa času,.. Jasné, že budem vedieť spravovať aj fan page!“ Toto si povie väčšina ľudí, ktorí aspoň vedia, čo fan page vlastne je. Ale nie je to tak, aj komunikácia prostredníctvom sociálnych sietí má svoje pravidlá, čo áno, čo nie a ako si udržať fanúšikov. Keďže momentálne i ja sama pracuje ako externá administrátorka jednej fb page, uvedomujem si tieto neprehliadnuteľné skutočnosti na vlastnej koži. Tu si môžete prečítať zopár tipov, ako na to.
- Správna cieľovka – Každý správca stránky na fb, musí vedieť, pre koho obsah tvorí. Musí sa prispôsobiť reči, ktorou daná cieľová skupina komunikuje, sledovať jej záujmy, problémy a najväčšie „vychytávky“.
- Keep calm and.. - Všade sa nájdu hateri a vyrývači. Reagovať musíte s kľudom a používať vhodné argumenty. V žiadnom prípade sa nesmiete hádať s fanúšikmi, tým si ich veru nezískate.
- Nonstop online – Nie, nie nemusíte byť online stále. Ale aj napriek tomu sa snažte v čo najkratšom čase odpovedať fanúšikom. Nikto predsa nemá rád, keď naňho kašlú.
- Nenuďte ich – Len málokto, keď zbadá text si povie: „hmmm toľko riadkov, to bude niečo super, idem čítať!“. Väčšinou to skončí v kolónke TL;DR /too long, didn't read/.. spolu aj s vašou stránkou. Darmo, menej je niekedy viac a v online komunikácii to platí dvojnásobne.
- Nepodliehajte stereotypom – Vymýšľajte pre svojich fanúšikov vždy niečo nové, ale nevychádzajte príliš z konceptu svojej komunikácie.
- Vulgarizmy? Tak to teda nie! - Veľkou chybou v komunikácii s fanúšikmi je vymazávanie príspevkov, ale vulgarizmy na fan page rozhodne nepatria. Jednoduchým riešením je, keď po vymazaní komentára napíšeme koho komentár sme vymazali a z akých dôvodov.
- Hlavne aktuálne – Snažte sa reagovať na aktuálne dianie. Ak je to vhodné, tak aj vtipne. Ak sa vám aktuálnosť podarí prepojiť so svojim produktom, máte vyhraté.
- Buďte sebakritickí – Buďte sebakritickí a nehejtujte konkurenciu! Fanúšikovia by vašu kritiku na konkurenciu nemuseli zobrať pozitívne. A „vojnu“ medzi konkurenciu by ste nemuseli vyhrať.
- Zdielačky? Prosím už nie – „Lajknite našu stránku, zdielajte tento obrázok a budete zaradení do žrebovania o ..“ Fajn, získate nárazovo veľa fanúšikov, ale sú to fanúšikovia, ktorí nemajú záujem o vás, ale o niečo zadarmo. Zaspamované nástenky veru nerobia dobré meno.
- Kto vlastne sme?! - Aj napriek tomu, že si chcete fanúšikov udržať a aj zabávať, nemôžete zabúdať na to, o čom vaša stránka vlastne má byť.
P.S.: Ak vás to nebaví, prosím, nerobte to! Bola by to tyrania pre stránku, pre vás a najmä pre čitateľa.
S touto naozaj veľmi vydarenou kampaňou prišla austrálska značka Fantastic Delites, preslávená výrobou chutných a vraj priam navyknutia hodných chipsov. Rozhodla sa tentokrát zaujať inde ako v online svete, či prostredníctvom ďalších médií a to outdoorovou formou.
V strede „námestíčka“ nákupného centra postavila výdajný automat, kde využila kreatívny, nápaditý, hravý a zábavný formát svojej propagácie. Ak by bol tento automat na mince a za tie by Vám po vhodení vypadol balíček chipsov, nešlo by o nič prevratné a inovatívne. Tu sa však značka rozhodla zaujať okoloidúcich „zákazníkov“ skôr formou herných automatov. Stroj Vás jednoducho vyzýva na výzvu. Ponúkne Vám síce balíček zadarmo, čo vždy spotrebiteľa zaujme, ale až vtedy ak splníte úlohu, ktorú Vám automat zadá. Je to síce zamyslenia sa hodné, a naozaj baviace , ale vo videu môžeme vidieť, ako boli ľudia ochotní nadšene stláčať gombík postupne až 5000krát za sebou, tancovať ako robot, skackať na jednej nohe, či dokonca kľačiac na kolenách sa klaňať automatu akoby bol naša modla. Očividne to zainteresovaných a aj okolitý dav veľmi bavilo. A toto všetko len za balíček obľúbených chipsov.
Neviem si ani predstaviť čo za delikatesu musí táto značka byť, keď kvôli nej bez problémov ľudia posúvajú svoje hranice dôstojnosti. Otázkou zostáva, či neprišlo zo strany týchto ľudí až k zníženiu sa a poslúchaniu obyčajného automatu lepšie ako naši domáci miláčikovia. Na druhej strane, berme to radšej optimisticky, a verme, že sa ľudia pobavili, pochutnali si a značka mala rozhodne vydarenú a úspešnú kampaň.
Internet a hlavne sociálne siete sú v súčasnosti asi najrýchlejšie sa rozvíjajúcim sa médiom. Stúpa ich počet, stúpa počet ich užívateľov a preto stúpa aj počet výskumov, ktoré sa nimi zaoberajú. Sociálne média, v našom prípade hlavne Facebook sa stávajú čoraz častejšou tematikou pre psychológov.
Pozornosť by som rada upriamila na jeden z takýchto výskumov, ktorý ma veľmi zaujal.
Zrodil sa v rukách tímu, ktorého súčasťou bol aj profesor Sam Gosling.
Psychológovia sa zaoberali otázkou, či ľudia na Facebooku ukazujú svoju idealizovanú virtuálnu identitu, alebo sa tu prejavujú tak isto ako vo svojom bežnom reálnom živote.
Facebook nám totiž ponúka ideálnu príležitosť, ako sa štylizovať do rôznych rolí a svoj profil si tak povediac ušiť na mieru.
Na obranu ľudstva ale treba dodať a ujasniť- nerobíme to! Profesor Gosling so svojím tímom výskumom dokázal, že ľudia, ktorí sú extroverti a majú veľa priateľov v reálnom živote, majú veľa priateľov aj na Facebooku. Na druhej strane aj ľudia majúci veľa záujmov v reálnom svete, ich majú aj online.
V tejto súvislosti mi nedá nespomenúť fakt, na ktorý veľmi veľa ľudí zabúda a neprikladá mu takú váhu. Stále častejšie sa stáva, že si náš potenciálny zamestnávateľ presliedi aj náš profil na Facebooku. A aj táto skutočnosť nášho online života môže pri výberovom procese o pracovné miesto veľa rozhodnúť. Údaje zo sociálnych sietí sú zaujímavé a lákavé aj pre marketingových pracovníkov. Otázkou však zostáva, či si na základe nášho fb profilu môžu utvoriť aj mienku o nás samých. Podľa môjho názoru, do určitej miery rozhodne.
To potvrdil aj ďalší výskum pod vedením Goslinga. Pozorovatelia vášho profilu na Facebooku sú relatívne úspešní pri zisťovaní extrovercie a otvorenosti novým skúsenostiam. O niečo ťažšie je ale pre nich zisťovanie vašej svedomitosti, zodpovednosti a podobným charakterovým vlastnostiam. Čo naopak z profilu nezistia, je vaša emocionálna stabilita, i keď ja si myslím, že ani odhalenie tejto oblasti ľudskej psychiky nepotrvá dlho. Sami máte na Facebooku určite aspoň zopár priateľov, ktorý často zdieľajú obrázky typu „ Ten pocit, keď ma nik nechápe“ a pod.
Skúste si preto niekedy na príklad túto situáciu- postavte sa do úlohy cudzieho nezaujatého človeka, bez hlbších citových a psychologických vzťahov k určitej, spomedzi vašich priateľov vybranej osobe, otvorte si jej nástenku a všímajte, odhadujte J Pretože, dá sa povedať, že ak, ako sa správame na Facebooku, sa správame aj vo svojom každodennom živote.
Akoby tu spamovacích sociálnych sietí bolo doposiaľ málo, máme tu opäť nováčika s rovnako nekalými praktikami ako svetu dobre známy Badoo. V podstate Zorpia neprichádza s ničím inovatívnym, čo tu ešte nebolo, ale i tak mi nedá neupozorniť na túto sociálnu sieť. Pochádza z Číny a pekne, krásne rozhodila svoje spamovacie siete už aj po slovenskom internete. Opäť máme možnosť stretnúť sa s tým istým scenárom. Ako prvé sa objaví z ničoho nič hlásenie o emailovej správe vo vašej schránke. V správe vás čaká spam, v ktorom sa dočítate, že niekto Vám poslal súkromnú správu. Vidíte síce jeho meno, ale pritom ani nemusíte vedieť, o koho sa jedná. V správe sa nachádza aj veľké pútavé tlačidlo na prečítanie správy, ktoré nepriamo pôsobí na našu psychiku a zvyšuje našu zvedavosť. Nechceli by ste aj vy vedieť, kto Vám asi tak píše a čo môže chcieť? J To by ale nebola Zorpia, keby nás toto tlačidlo presmerovalo na priame prečítanie správy. Také jednoduché to nebude. Privádza nás len k „formuláru na prihlásenie k prečítaniu správy“ . To tvrdí ale len Zorpia. Pozor! Nemôže predsa ísť o prihlásenie, keď nepoznáme heslo. Ide o registračný formulár do siete, ktorý na základe malého množstva požadovaných údajov vzbudzuje dojem, že nás od našej vytúženej správy delí krôčik. Po splnení bodu vyplnenia formuláru, prichádza na rad klasika, pozvánka priateľom. Ak už po tomto čakáte, že nastane naše slávne odhalenie správy, mýlite sa. Ďalšou požiadavkou Zorpie je nahratie fotografie, a ako inak, ponúka viditeľnú možnosť prihlásenia sa cez Facebook. Toto „spárovanie“ rozhodne nedoporučujem za žiadnych okolností. Ak ste stále vytrvalý a chcete vedieť kde je koniec, čaká Vás ešte potvrdenie aktivačného linku od Zorpie vo Vašej emailovej schránke. A hurááá, máme to tu, nastal čas odhalenia našej dlho očakávanej správy správ. Ak ste naivne verili, že niekto z Vašich známych alebo neznámych skutočne niečo písal, mrzí ma to. Ide zase len o automatickú správu , ktorá len vyzerá ako by ju poslal nejaký užívateľ. Vravíte si, že jej znenie: „Hi ......, pretty sure you’ll like this! Start to find new matches on Zorpia or meet new people nearby!“ je v podstate len pozvánka a pokojne mohla byť zobrazená už v samotnom maily? Máte pravdu, ale to by boli praktiky Zorpie len málo drzé. A preto, pokiaľ naozaj netúžite po účte, ktorý môže vo Vašom mene nie len posielať emailové správy ďalším, ale aj opakovane im pripomínať ďalšie nedokončené priebehy registrácie a neprečítané správy, tak určite nesiahajte po registračnom formulári ani neklikajte priamo na odkaz v správe, ktorý Vás automaticky zaregistruje.
Pripomenutie na záver: v maily od Zorpie nezabudnite potvrdiť odkaz na konci správy, ktorý je v znení UNSUBSCRIBE ME FROM OTHER EMAILS. Takto by mal byť zamedzený prístup ďalších spamov k vám. Celkom jednoduché a o otravnú spam-zoznamku vo Vašej schránke opäť menej J
Úžasný a hlavne kreatívny príklad toho ako sa dá vyťažiť z virálov. Práve tých najpopulárnejších v tomto roku sa chytila potravinárska sieť Coop Jednota a vytvorila reklamný spot, v ktorom paroduje popkultúrne fenomény známe so sociálnych sietí. Ale poďme veci pomenovať priamo. Prvý z dvojice, ktorú si Coop Jednota podala je fastfoodový reťazec McDonald's a jeho náborové video, kde zaúčajúca sa hlavná hrdinka zabudla na uhorku. Druhým fenoménom je týpek, ktorý sa náhodne preslávil v nočných uliciach Bratislavy, jednak vo videu pomerne častým opakovaním svojich značiek „guess, g-star, hilfiger“ ale v našom prípade hlavne hláškou „kebab do ruky“ .
Spot s názvom „Zabudol si na uhorku“ uzrel svetlo virtuálneho sveta (len preň je určený) vďaka nápaditosti kreatívneho tímu agentúry Jandl. Mne osobne sa na tomto celom páčia dôkladné spojitosti. Tým mám na mysli rozhodnutie pustiť a nechať šíriť spot len virtuálnym svetom- sociálnymi sieťami, a tým jasný a takmer istý zásah mladej cieľovej skupiny- teenagerov, ktorú nie je ľahké tradičnými komunikačnými kanálmi takto účinne zasiahnuť.
Scenár reklamy je pri tom tak jednoduchý, no o to zábavnejší a uznania hodný. Bača je hladný a rád by niečo zjedol. Honelník mu ponúkne „kebab do ruky“. Bača, ale veci správne pomenuje a vypýta si „bačaburger“. Honelník nezaháľa a podľa bačových pokynov pridáva do burgeru postupne všetky ingrediencie- 2 veľké krajce chleba, horčicu, slaninu a cibuľu. Bača spozornie a napomenie honelníka: „ Počkaj, zabudol si na uhorku.“, čim dá do pozornosti diváka scénu z videa reťazca rýchleho občerstvenia.
Môj názor na záver- nezostáva mi nič iné len tvorcom reklamy ukázať virtuálny palec hore, pretože sa mi naozaj páči akým spôsobom a ako rýchle dokázali reagovať a vyťažiť z predošlých udalostí, ktoré niečím zaujali verejnosť.
Presne táto otázka sa nachádza v okienku, kde môžeme aktualizovať, respektíve pridať náš nový status. Múdra vetička "Kto nie je na Facebooku, ako keby ani nebol" nám je už všetkým známa. Samozrejme, že byť na spomínanej sociálnej sieti má tak veľa výhod, možností a funkcií, no prečo čoraz viac a viac ľudí zabúda na to, že naša existencia v tomto virtuálnom svete má aj svoje nevýhody.
Nedá mi nevyjadriť sa k tejto téme, aj keď už bola pretriasaná v médiách veľmi veľakrát. Musím sa priznať, hnevá ma občasná "hlúposť" ľudí, o to viac, keď sú medzi nimi aj moji priatelia. Uvediem príklad na situácii. Ráno vstanem, kráčam do kúpeľne- hygiena, potom smer kuchyňa- raňajky, zapnem rádio, sadnem za stôl a otvorím Fb na mobile. Hned prvý status čo na mňa pozerá " Prečo u nás zase sneží:((" . Pod týmto statusom ďalší, a ak by som náhodou zabudla ako vyzerá sneh, nechýba uploadnutá fotka " Prišla som do BA na intrák, krásne tu sneží" . V tom ma napadne, že som zabudla odostrieť okno vo svojej izbe. Neveriacky krútim hlavo a pousmievam sa. Ani by som ho odostrieť nemusela, Facebook a moji priatelia ho predbehli a prezradili mi, že vonku sneží-WOOW. Tejto podobné situácie ma bohužiaľ stretajú často, a to i počas nedávneho sviatku zaľúbených. S ústami dokorán som v tento "veľký" deň pozerala na svoju nástenku, keď kamarátka pridala fotku s popisom "a takto s miláčikom oslavujeme Valentína". Pýtam sa sama seba: "Pre Boha, na čo je toto všetko?". Nie že by som sa netešila, že trávi pekné chvíle so svojou polovičkou, ale sú to veci medzi nimi dvoma, ktoré by mohli zostať v ich súkromí. Čo sa ale nestalo a málo kto si toto pri pridávaní príspevkov uvedomuje. Rovnako ma vie priviesť k údivu aj žiadosť o priateľstvo od 8 ročného dievčatka s plne prístupným profilom vrátane adresy pre verejnosť. Len myslím si, že táto situácia, môže viesť k zlým následkom, čo si ale tieto deti ešte nevedia uvedomiť.
Pri odpovedaní "fejsbúčiku" na otázku: "Čo máte na mysli ?"., teda dobre zvážme svoju odpoveď a myslime na to, že sa s facebookovým svetom chceme podeliť len o to, čo by sme chceli povedať ľudom aj vo skutočnom, reálnom svete.
Na záver pripájam video, ktoré hovorí o tomto všetkom a ešte k tomu aj pobavilo :)
https://www.youtube.com/watch?v=22gUYhzG3iI
30.marca 2012 nám Facebook ponúkol nový dizajn nie len pre náš osobný profil, ale aj pre fb stránky rôznych spoločností či firiem. Asi medzi najbadateľnejšie zmeny patrí pibudnutie novej, veľkej "cover" fotky, v hornej časti stránky, ktorá sa zobrazí každému, kto na nás klikne, rovnako fanúšikom, nefanúšikom, priateľom a aj nepriateľom. Jednoducho povedané, pod touto úvodnou fotkou svietí "public" či už chceme, alebo nie, náš milý pán Facebook sa nás na to nepýta. A preto by sme pri voľbe cover fotky, mali myslieť práve na toto. Rozhodnúť sa, či chceme fotku v štýle " len aby tam nejaká bola" alebo fotku, ktorou zaujmeme už na prvý pohľad a v neposlednom rade podporíme branding. Firmy totiž častokrát zabúdajú akým "call to action" úvodné fotografie disponujú.
Avšak, nebol by to Facebook keby nám nepripravil pár obmedzení a prísnych podmienok pre cover fotky. Tieto titulné fotky nesmú na príklad obsahovať žiadne marketingove kampane (využite zľavu 50%),žiadne kontaktné informácie,žiadne šípky alebo iné znaky, smerujúce na "páči sa mi to" či "zdielať" a ďalšie. Jej rozmery sú 851 x 315 pixelov a môžeme ju meniť kedy chceme. Využiť v náš prospech sa dá aj táto možnosť, pretože tak môžeme s našim zákazníkom, či iba likerom, byť v bližšom, osobnejšom spojení, na príklad počas sviatkov, narodenín našej spoločnosti, alebo jednoducho počas udalosti, s ktorou sa chceme pochváliť a podeliť o radosť.
Počas googlenia a blúdenia na internete som sa dostala k niekoľkým stránkam, ktoré uvádzajú akýsi TOP facebook cover photos. A poviem Vám, nevychádzala som z údivu, akí dokážu byť ľudia vynaliezavá a kreatíni pri obyčajnej fotke. Veľmi ma zaujalo hneď niekoľko nápadov, a to :
1. Prostredníctvom cover fotky dať vedieť o novej kolekcii oblečenia,ako urobila firma Gap- https://www.facebook.com/gap?ref=ts&fref=ts
2. Nápadité prepojenie úvodnej a profilovej fotky, ako urobil Gabriel Masliah- https://www.facebook.com/gabrielmasliah
3. Využitie OR kódu v úvodnej fotke, ako urobil Lawson Hembree V- https://www.facebook.com/lawsonhembreev?ref=ts&fref=ts
4.Predstavenie svojho tímu na cover fotke a tým vyvolanie osobnejšieho prístupu , ako urobila spoločnosť Uptown Studios- https://www.facebook.com/UptownStudios1?ref=ts&fref=ts
V neposlednom rade mi nedá nespomenúť reklamnú agentúru Brunner, ktorá svojou cover fotkou naozaj vynaliezavo vyjadrila svoju reakciu na prechod na timeline. Napokon, posúdte sami. https://www.facebook.com/brunnerworks?ref=ts&fref=ts
A preto, pri nastavovaní našej úvodnej fotky nezabúdajme- Kreativite sa medze nekladú! Je to to prvé, čo úžívateľ po kliknutí na našu stránku uvidí, a všetci dobre vieme, že prvý dojem robí naozaj veľa. Veľmi ľahko sa totiž môže stať, že nevhodne vyberieme a nastavíme našu cover fotku. Tak sa stalo aj v tomto prípade, neviem či schválne alebo nevedomky. Každopádne, pre mňa, perla na záver. Pobavilo :) https://nenudsa.sk/obrazky/Zle_zvolena_cover_fotka/28022013122930/
V dnešnej, neustále sa technologicky rozvíjajúcej dobe, je monitoring internetu v podstate nevyhnutný. Hlavný dôvod je asi ten, že žijeme v modernej spoločnosti, kde sa či už odporúčania, negatívne skúsenosti, alebo budovanie zlého image-u značky ako takého, šíria nie len tlačou, klebetami na kávičke alebo v krčme pri pivku. Dnes už sa veľmi rýchlo rozletia do povedomia užívateľov vďaka online svetu. Je potrebné, aby sme vedeli, čo sa o našej značke na internete hovorí, poznali názor ľudí a mohli tak správne komunikovať a brániť jej reputáciu. Nesmiem však zabudnúť spomenúť aj dôležitosť monitorovania konkurenciu a tým získať schopnosť správne reagovať, odlíšiť sa a stať sa pre spotrebiteľa výnimočným.
Vyjadrovať svoj vlastný názor, spokojnosť či nespokojnosť, je v súčasnosti už samozrejmé a veľmi jednoduché. Túto možnosť nám nedávajú len rôzne web stránky, servery, fóra či blogy. Teraz mám na mysli hlavne stále viac popúlarne sociálne siete ako je Facebook, Twitter či YouTube. Obyčajné tlačítko "Komentovať" či kolonka "Pridať príspevok" a vuala- dobrá či zlá recenzia je na svete. Človek si častokrát ani neuvedomí, že našich pár slov môžu uvidieť stovky, ba i tisícky ľudí. Na náš názor reaguje jeden, druhý a ďalší a ďalší. Tu sa spúšťa celý reťazec, ktorý ovplyvňuje reputáciu našej značky.
Kliknutie na už spomínané tlačítko a následne pár ťukov do klávesnice, je v dnešnej dobe pre užívateľov internetu tak samozrejmé a ľahké, no o to váčšiu hrozbu to pre firmy predstavuje. Tieto informácie, či už negatívne alebo pozitívne, sú zase tak rýchlo šíriteľné a dostupné, že je naozaj nevyhnutné monitorovanie našej značky na internete a odhaľovať tak nové, potencionálne riziká pre reputáciu značky.