Etiketa vs. netika vo Facebook komunikácii

26.05.2013 23:41

                                                     
„Mám osobný profil na FB,.. trávim tam veľa času,.. Jasné, že budem vedieť spravovať aj fan page!“ Toto si povie väčšina ľudí, ktorí aspoň vedia, čo fan page vlastne je. Ale nie je to tak, aj komunikácia prostredníctvom sociálnych sietí má svoje pravidlá, čo áno, čo nie a ako si udržať fanúšikov. Keďže momentálne i ja sama pracuje ako externá administrátorka jednej fb page, uvedomujem si tieto neprehliadnuteľné skutočnosti na vlastnej koži.  Tu si môžete prečítať zopár tipov, ako na to.

 

  1. Správna cieľovka – Každý správca stránky na fb, musí vedieť, pre koho obsah tvorí. Musí sa prispôsobiť reči, ktorou daná cieľová skupina komunikuje, sledovať jej záujmy, problémy a najväčšie „vychytávky“.
  2. Keep calm and.. - Všade sa nájdu hateri a vyrývači. Reagovať musíte s kľudom a používať vhodné argumenty. V žiadnom prípade sa nesmiete hádať s fanúšikmi, tým si ich veru nezískate.
  3. Nonstop online – Nie, nie nemusíte byť online stále. Ale aj napriek tomu sa snažte v čo najkratšom čase odpovedať fanúšikom. Nikto predsa nemá rád, keď naňho kašlú.
  4. Nenuďte ich – Len málokto, keď  zbadá text si povie: „hmmm toľko riadkov, to bude niečo super, idem čítať!“. Väčšinou to skončí v kolónke TL;DR /too long, didn't read/.. spolu aj s vašou stránkou. Darmo, menej je niekedy viac a v online komunikácii to platí dvojnásobne.
  5. Nepodliehajte stereotypom – Vymýšľajte pre svojich fanúšikov vždy niečo nové, ale nevychádzajte príliš z konceptu svojej komunikácie.
  6. Vulgarizmy? Tak to teda nie! - Veľkou chybou v komunikácii s fanúšikmi je vymazávanie príspevkov, ale vulgarizmy na fan page rozhodne nepatria. Jednoduchým riešením je, keď po vymazaní komentára napíšeme koho komentár sme vymazali a z akých dôvodov.
  7. Hlavne aktuálne – Snažte sa reagovať na aktuálne dianie. Ak je to vhodné, tak aj vtipne. Ak sa vám aktuálnosť podarí prepojiť so svojim produktom, máte vyhraté.
  8.  Buďte sebakritickí – Buďte sebakritickí a nehejtujte konkurenciu! Fanúšikovia by vašu kritiku na konkurenciu nemuseli zobrať pozitívne. A „vojnu“ medzi konkurenciu by ste nemuseli vyhrať.
  9. Zdielačky? Prosím už nie – „Lajknite našu stránku, zdielajte tento obrázok a budete zaradení do žrebovania o ..“ Fajn, získate nárazovo veľa fanúšikov, ale sú to fanúšikovia, ktorí nemajú záujem o vás, ale o niečo zadarmo. Zaspamované nástenky veru nerobia dobré meno.
  10.  Kto vlastne sme?! - Aj napriek tomu, že si chcete fanúšikov udržať a aj zabávať, nemôžete zabúdať na to, o čom vaša stránka vlastne má byť.
     

P.S.: Ak vás to nebaví, prosím, nerobte to! Bola by to tyrania pre stránku, pre vás a najmä pre čitateľa.